Thursday, July 18, 2013

Magnet "SAPURA"= darab dengan konsep luas

Assalamualaikum, Salam Sejahtera....Salam Ramadhan

Setelah lama menyepi, hari ini saya ingin berkongsi ilmu yang saya perolehi sewaktu berkursus dengan College Allied Educated untuk guru-guru pemulihan. Sebelum tu saya ingin mengucapkan perhargaan kepada Dr Ng Swee Fong (http://math.nie.edu.sg/people/acad/staffdetail/NsSweeFong.html) kerana mengajar teknik dan bahan yang sangat praktikal untuk mengajar matematik untuk topik tambah, tolak, darab dan bahagi...



Ini video pendek yang saya rakam untuk tugasan kursus.. maaf ia tidak seberapa cantik, hanya rakam menggunakan telefon. tetapi apa yang saya nak kongsi di sini murid akan lebih mudah faham tentang konsep darab yang berkaitan dengan luas.

Contoh lain:






1 comment:

  1. sorry anak panah utk 40 tu sepatutnya tunjuk magnet biru puluh2 yang ada sebelah kanan atas.

    ReplyDelete