Saturday, August 20, 2011

How to setup trigger in Power Point?

Ada beberapa rakan guru yg berminat untuk mendalami power point terutamanya soal TRIGGER. Saya bukan pakar sangat, tapi boleh disebabkan try N error tu akhirnya jadi. Pada mulanya saya selalu berfikir mesti ada cara lebih advance dalam p.point selain hyperlink. Pastu terpandang option Trigger lalu sy explore dan kaji function trigger tu. Dan akhirnya saya faham selok belok trigger ni. Jadi teringin saya nak kongsi di sini keistimewaan trigger terutamanya dalam kita wat ABM guna p.point. Ia mudah bila kita memahami konsepnya. Gambar di bawah saya lampirkan untuk tuan puan lebih faham.

PERINGATAN: ID atau nama sesuatu objek dalam p.point saya mungkin tidak sama dengan dengan yg tuan puan punya. Contohnya Rounded Rectangle 50: 'da', ia bergantung kepada bila bentuk, bila dan text dalam objek itu dibuat.

Saya sediakan link untuk kemudahan tuan puan:

1) Album Manual of Trigger in Power Point
http://www.facebook.com/media/set/?id=100000440705099&frecId=false&qn=1313865154&tid=189008150964&success=9&failure=0&set=oa.10150271859215965

2) Download file (word) Setup Trigger: http://www.sendspace.com/file/yv9f79

SELAMAT MENCUBA DAN MEMBINA ABM INTERAKTIF SENDIRI!!!





















No comments:

Post a Comment